02142702

اخبار

ما آماده ارائه خدمت به بیماران از سرتاسر کشور و خارج از مرزها هستیم

ما آماده ارائه خدمت به بیماران از سرتاسر کشور و خارج از مرزها هستیم
بیمارستان محب کوثر به عنوان بیمارستان برگزیده دانشگاه علوم پزشکی ایران به عنوان هاب گردشگری سلامت در منطقه برای بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران با دارا بودن اساتید زبردست و امکانات به روز دنیا، آماده ارائه خدمت به بیماران از سرتاسر کشور و خارج از مرزها است.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان محب کوثر، در روز جاری با هدف آشنایی و شناسایی توانمندی‌ها و نزدیک نمودن دیدگاه‌ها در پذیرش صحیح و اصولی بیماران خارجی، دبیر کمیته مشترک گردشگری سلامت استان تهران و هیئت همراه و شرکت‌های گردشگری سلامت استان تهران از بیمارستان محب کوثر بازدید نمودند.

دکتر حمید فرنقی زاد رئیس هیئت مدیره و معاون درمان بیمارستان محب کوثر، در این بازدید، به بیان توانمندی‌های بیمارستان و پزشکان این مرکز پرداختند.

وی ضمن اشاره به جنرال بودن مرکز به بیان اعمال ویژه بیمارستان مانند جراحی‌های زنان و زایمان، ارتوپدی، جراحی تومورهای مغزی بدون بیهوشی، جراحی بیماران مبتلا به صرع، جراحی‌های پلاستیک و گوش، حلق و بینی پرداختند. همچنین کلینیک‌های ویژه بیمارستان را معرفی و از راه اندازی کلینیک جامع سرطان خبر دادند.

فرنقی زاد ضمن اعلام آمادگی کامل بیمارستان در تعامل با شرکت‌های گردشگری سلامت در جهت ارائه خدمات مطلوب در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران، خواستار چابک‌تر شدن سیستم گردشگری سلامت کشور شد.

وی افزود: در این حوزه کارهای خوبی صورت پذیرفته ولی باید نتایج آن ملموس‌تر شود، به طور مثال در ترکیه مؤسسه عمومی مراقبت از سلامتی و بهداشت در قالب برند گردشگری سلامت راه اندازی شده است تا بیمار خارجی با بهترین شرایط به این کشور سفر کند که باید در ایران نیز این امکان فراهم شود. این در حالی است که توانمندی علمی کشورمان محرز است.

فرنقی زاد ادامه داد: بیمارستان محب کوثر به عنوان بیمارستان برگزیده دانشگاه علوم پزشکی ایران در حوزه گردشگری سلامت به عنوان هاب گردشگری سلامت منطقه در این حوزه برای ۲۲ بیمارستان تابع دانشگاه علوم پزشکی ایران با دارا بودن اساتید زبردست و امکانات به روز دنیا آماده ارائه خدمت به بیماران از سراسر کشور و خارج از مرزها است.

وی ضمن اشاره به مثلث آتش، تاکید کرد: اگر قرار است تنور گردشگری سلامت کشور روشن‌تر شود نیاز است سه ضلع مثلث که متشکل از بیمارستان‌ها، شرکت‌های گردشگری و بیمار است، به هم نزدیک شوند که تنها با تعامل شرکت‌های گردشگری و بیمارستان‌ها این مهم تحقق می‌یابد.

دکتر محمد پناهی دبیر کمیته مشترک گردشگری سلامت استان تهران نیز در این نشست با اشاره به حضور و فعالیت ۴ دانشگاه مطرح علوم پزشکی در استان تهران در زمینه گردشگری سلامت، گفت: در تهران دو هزار شرکت گردشگری وجود دارد که ۲۱۵ شرکت برای گردشگری سلامت گواهینامه دریافت کردند که ۱۱۰ شرکت فعال هستند.

وی با اشاره به پتانسیل‌های کم نظیر دانشگاه‌های علوم پزشکی در رشته‌های قلب، درمان نازایی، چشم پزشکی در استان تهران و بیمارستان‌های تحت پوشش آن از جمله بیمارستان محب کوثر، گفت: شرکت‌های گردشگری سلامت و راهنمایان گردشگری نیز باید با این پتانسیل‌ها آشنا شوند.

همتی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان تهران نیز در این نشست گفت: حدود 5000 آژانس مسافرتی در کشور وجود دارند که 2700 عدد آنها در استان تهران مستقر هستند. از این تعداد بیش از 200 آژانس دراستان تهران دارای گواهینامه گردشگری سلامت هستند.

وی با اشاره به برخی چالشهای موجود در راستای فعالیت این دفاتر در حوزه گردشگری سلامت افزود: سامانه‌ای در این زمینه در حال طراحی است که مقررگردیده به صورت پایلوت در مشهد وتهران اجرایی شود. براساس این سامانه وضعیت گردشگر سلامت از بدو ورود به کشور تا مراحل درمان و خروج قابل رصد و پیگیری است.
همتی همچنین در حوزه گردشگر سلامت استفاده از ظرفیت راهنمایان سلامت را موثر و برای ساماندهی وحذف دلالی امری لازم برشمرند.
ایشان با اشاره به وجود زیرساخت‌های گردشگری واقامتی ودرمانی و نیروی تخصصی دربخشهای مختلف گردشگری سلامت در استان یادآور شد: گردشگری سلامت فرصت خوبی را فراهم می کند که ضمن ارایه خدمات درمانی به توسعه ارتباطات فرهنگی نیز به سایر کشورها بویژه کشورهای همجوار ومتطقه ایجاد کنیم.
وی با تاکید بر پذیرش بیماران خارجی از مجاری قانونی و رسمی در بیمارستانها، فاکتورهای متعددی از جمله حضور پر رنگ دفاتر وشرکتهای گزدشگری سلامت وراهنمایان گردشگری را در حذف افراد غیر مجاز و واسطه‌ها موثر والزامی دانست.
۲۷ دی ۱۴۰۲ ۱۷:۲۷
تعداد بازدید : ۲۴۸
Loading

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید